Draga mea,

Dupa cum probabil ai vazut pe retelele de socializare, saptamana trecuta am participat, in calitate de blogger, la a 10-a editie de Feeric Fashion Week, in Sibiu.

Pentru mine a fost prima experienta de acest gen si vreau sa iti spun ca a fost, asa cum ii spune si numele, feerica! Oamenii, orasul, atmosfera…inca simt acea vibratie feerica si sunt usor nostalgica ca a trecut totul atat de repede, dar abia astept sa revin anul viitor!

Din pacate, din motive obiective, am reusit sa ajung la Sibiu abia Miercuri, deci prima mea zi de Feeric a fost, de fapt, a 3-a zi de festival iar prima prezentare la care am participat a fost cea brandului din Hong Kong, Modement, care a avut loc la aproape 50 de kilometri de Sibiu, la Castelul de Lut Valea Zanelor din Porumbacu de Sus. Colectia a fost absolut impresionanta! Modement, s-a remarcat prin taieturi minimale ce au redat fidel fragmente din cultura asiatica. Brandul a luat fiinta in 2010 si s-a lansat oficial in 2013, la Hong Kong Fashion Week.

Desi a fost prima vazuta de mine, colectia a ramas una dintre preferatele mele, pe tot parcursul festivalului.

Casa Artelor si Podul Minciunilor, s-au transformat apoi in podium pentru colectia designerului grec Marios Karavasilis,  „o colectie ce duce cu gandul la o lume locuita de eroi si personaje cufundate in propria lor mitologie, o colectie ce trece dincolo de limite”,  cum spune  chiar designerul despre propria sa colectie.

Miercuri seara s-a dat startul prezentarilor din Feeric Venue, la Redal Expo. Cea care a deschis seria prezentarilor, dupa ora 22, a fost Natalia Manza, a carei colectie s-a remarcat prin croielile si broderia exclusiviste, tesaturile scumpe, dantela Chantilly, matasea naturala si cristalele Swarovski care au decorat tinutele.

Urmatoarea colectie a fost semnata de Alisha Pretty, care a redat, prin tinutele create, dupa cum spune chiar designerul, propria ei personalitate.

Ultima colectie, semnata de Lui by Luiza, a fost inspirata din filmul lui Federuci Fellini. „Dolce Lady”. Conceptul <<la dolce vita>> este un stil de viata, un fel de neliniste indolenta in fata problemelor reale cu care ne confruntam” a spus designerul care a cuprins in prezentarea sa eleganta, senzualitatea si intenstitatea emotiilor.

Cea de-a treia zi a Feeric Fashion Week 2017 s-a incheiat cu o prima petrecere Mysterium, la Redal Expo si a fost o ocazie buna de socializare si distractie pe cinste.

A 4-a zi de Feeric a inceput „in forta”, ca sa zic asa, cu colectia cunoscutului designer Bianca Popp, care si-a prezentat noua colectie  pe muzica fanfarei Academiei Fortelor Terestre “Nicolae Balcescu” din Sibiu, intr-un decor impresionant, incarcat de elemente militare, autovehicule si echipament de lupta, amenajat in curtea Fabricii Boromir.

Colectia sa a cuprins tinute feminine si masculine, creative, care au urmarit liniile  arhitecturale si  volumele , fiind alcatuite din materialele  neconventionale.

In aceiasi zi, tot in incinta Fabricii Boromir, pe linia de productie a pufarinilor, celebrii designer Charles & Ron ne-au prezentat colectia “Amare Argentum”. Colectia se remarca printr-o vasta paleta de culori inspirata de apusul de soare mediteranean si a fost accesorizata cu bijuterii din piele de caprioara ori pene. Charles si Ron au creat si incaltamintea, respectiv cizmele si pantofii, carora le-au adaugat bijuterii din lemn.  Colectia a fost una din preferantele mele din cadrul festivalului.

La ora 20, Alina Moza a cucerit Piata Mare, unde si-a prezentat, cu sprijinul Muzeului National Brukenthal, “Discipolii armoniei”, dupa cum este conceptul colectiei toamna – iarna 2017 – 2018. Prezentarea de moda a cuprins si jocuri de rol ale modelelor, care au redat atmosfera dintr-un atelier de creatie.

Seria prezentarilor de la Feeric Venue a inceput la ora 22 cu colectia designerul indonezian Retno Tan, care pledeaza impotriva distrugerii mediului Oceanului din Indonezia.

Designerul argentinian Pimpi Smith a prezentat apoi“#PeaceForever”, o colectie de genti ce are la baza mesajul de pace al lui John Lennon si filosofia lui de viata. Prezentarea sa de moda s-a incheiat tocmai in acest spirit, modelele venind, la sfârsitul defilarii, cu lumânari aprinse, pe care le-au daruit spectatorilor.

In continuare, Visori a prezentat o colectie in care a aratat ca pielea poate deveni o principala sursa de inspiratie. Colectia “Sutura” a cuprins materiale aspre, iar principala culoare a tinutelor a fost rosu.

Seara s-a incheiat cu Colectia “X-Art” a designerului Manuel Pampillion. . Colectia reprezinta, potrivit designerului, renasterea artei. “<<X-Art>> este inceputul unei noi ere. Este forta si intunericul oamenilor. Este renasterea artei si a umbrelor sale”, a adaugat designerul.

Cea de-a patra zi s-a incheiat cu un afterparty by Mysterium.

Cam atat pentru azi, revin curand cu o postare despre zilele 5 si 6.

Feeric Fashion Week a fost un eveniment cofinantat de Primaria Municipiului Sibiu, Consiliul Local Sibiu si Consiliul Judetean Sibiu.

Partener principal: Jidvei

Parteneri: Banca Transilvania, AutoSchunn, Therme Bucuresti, Lenor, Boromir

Parteneri institutionali: Ambasada Regatului Olandei la Bucuresti, Universitatea de Arta si Design Cluj Napoca, Istituto Europeo di Design, Mad Mood Milano, Muzeul National Brukenthal, Complexul National Muzeal Astra, Primaria comunei Rasinari, Redal Expo, Buonavista, Campari, Happy City, Sens Media, VIP Security .

Credit photo: Feeric Fashion Week

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *